Collectie:
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op vragen die we vaak horen in onze community. Hopelijk zit het antwoord op jouw vraag er ook bij, aarzel anders niet om ons een bericht te sturen!
Producten
Bestelling
Betalen
Verzenden
Retourneren
Bestelling
Ha Eva! Dank voor je vraag. Op elk product die is gekocht op Oletti is de wettelijke garantie van toepassing. Is er iets fout gegaan met jouw bestelling? Wij horen het graag! Neem contact op met onze klantenservice via de gouden button onderaan je scherm. Wij zullen samen met jou en de verkopende partij altijd een gepaste oplossing proberen te zoeken.
Hi Jons! In het geval je een bestelling plaatst op Oletti ontvang je altijd binnen enkele minuten een bevestigingsmail van jouw bestelling. Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in jouw spam folder is beland. Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan contact willen opnemen met de Oletti klantenservice via de gouden button onderin je scherm.
Ha Dries, vervelend om te horen! In het geval een product aan jouw adres beschadigd is aangekomen dan is dit uiteraard ontzettend vervelend. Stuur ons een email met jouw ordernummer met daarin een aantal foto’s van het beschadigde item naar de Oletti klantenservice via de gouden button onderin je scherm en dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug.
Goedemiddag Bas! Wanneer je order is verzonden en verwerkt is het helaas niet meer mogelijk om jouw bestelling te annuleren. Uiteraard heb je 14 dagen bedenktijd en kan je dan altijd de bestelling nog retourneren. Mocht je bestelling nog niet zijn verwerkt of verzonden dan is het mogelijk om je order nog te kunnen wijzigen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via de gouden button onderin je scherm en wij helpen je graag verder!
Hi Nicolette! In het geval dat je een verkeerde bestelling hebt binnengekregen, neem dan contact op met de Oletti klantenservice en samen met jou en de verkopende partij zullen wij de juiste bestelling alsnog naar jou toesturen.
Betalen
Hi Alex! Bij Oletti kun je zelf de betalingsmethode kiezen die jij fijn vindt. Je betaalt makkelijk op de meest gangbare manieren zoals met iDEAL, Creditcard, Paypal of Apple Pay.
Hee Michelle! Wij zullen zorgen dat je het geld terug hebt binnen 10 dagen wanneer het product succesvol en onbeschadigd is ontvangen door de desbetreffende leverancier.
Ha Dominique! Nee, de prijs die je ziet is ook de prijs die je betaalt. Eventuele transactiekosten neemt Oletti voor haar rekening.
Hi Jonathan! Het is erg vervelend als je betaling niet lukt. In zo'n geval kan je het makkelijkst contact opnemen met onze klantenservice via de gouden button onderin je scherm. Wij bekijken dan samen even of de bestelling wel goed is doorgekomen aan onze kant. Controleer zelf voor de zekerheid ook even of er geld van je rekening is afgeschreven.
Als er geen geld van je rekening is afgeschreven kun je de bestelling opnieuw proberen te doen. Lukt het dan nog steeds niet? Dan adviseren we je om even contact op te nemen met je bank.
Verzending
Hi Manon! Bij Oletti streven wij ernaar om ervoor te zorgen dat je product binnen 1 tot 5 werkdagen geleverd wordt. Als je iets op Oletti besteld, zal de verkoper zijn best doen om het product zo snel mogelijk te versturen. Als je bestelling door de verkoper verzonden is ontvang je van ons doorgaans een Track & Trace code waarmee je je bestelling kunt volgen. In sommige gevallen, bij speciale verzendingen van bijvoorbeeld grote producten, kan het voorkomen dat de verkopende partij direct met jou contact opneemt om een bezorgafspraak in te plannen. Zo mis jij jouw pakketje nooit en hoeft de pakketdienst niet onnodig extra kilometers te maken. Ook goed voor het mileu!
Bij grotere producten is het mogelijk dat de levertijd afwijkt van de 1 tot 5 werkdagen. Mocht dit het geval zijn dan zullen wij dit expliciet aangeven. Uiteraard streven we er bij Oletti naar om je bestelling zo snel mogelijk op je stoep te hebben zo dat jij van je aankoop kan genieten.
Hee Thomas! Er bestaat een kleine kans dat het product wat je hebt besteld helaas niet meer geleverd kan worden. Dit is uiteraard erg jammer, maar wij zullen er dan ook voor zorgen dat je dit meteen te weten komt. Vervolgens zullen we het aankoopbedrag meteen terugstorten op je rekening waarmee is betaald.
Goede vraag Reinoud! De bezorger heeft waarschijnlijk een briefje in je brievenbus achtergelaten. Hierop is aangegeven of het pakket bijvoorbeeld bij de buren ligt, bij een pakketpunt in de buurt, of wanneer hij nog een keer langs komt. Is er toch nog onduidelijkheid? Dan kan je altijd contact met ons opnemen via de gouden button onderin je scherm en zullen we je zo goed mogelijk proberen te helpen om je pakketje op te sporen.
Hi Jamal! Als je bij Oletti iets besteld, dan wordt de desbetreffende verkooppartner opgedragen om de verzending in orde te maken. Je kan informatie over deze partners vinden bij elk product op Oletti. Mocht er iets mis gaan, neem dan contact op met Oletti, dan zoeken wij voor je uit waar het mis is gegaan en lossen dit voor je op.
Onze verkooppartners kiezen zelf met welke bezorgdienst ze je bestelling verzenden. Je ontvangt na de verzending van je bestelling informatie over de bezorgdienst die jouw bestelling komt brengen.
Ha Erica! Het is erg vervelend als er onduidelijkheid bestaat over je bestelling. Als deze nog niet geleverd is, kan je altijd contact met ons opnemen via de gouden button onderin je scherm. Wij zullen dan kijken waar je bestelling gebleven is en proberen hem zo snel mogelijk alsnog bij je te bezorgen. Het is handig om je ordernummer bij de hand te houden, dan kunnen wij je zo goed mogelijk verder helpen.
Hee Julia! Bij Oletti zorgen wij er altijd voor dat jij geen verzendkosten hoeft te betalen.
Hi Nora! Oletti heeft geen fysieke winkels dus ophalen in een winkel is helaas niet mogelijk. Ben je toevallig niet thuis om je bestelling te ontvangen? Je kan je bestelling dan gemakkelijk bij een pakketpunt bij jou in de buurt laten bezorgen.
Goede vraag Herman! Dit is helaas nog niet mogelijk, maar we zijn hard bezig om levering buiten Nederland snel wel mogelijk te maken. Schrijf je in voor de nieuwsbrief als je de eerste wilt zijn die het hoort als we zo ver zijn!
Retourneren
Hi Sietse, uiteraard! Binnen 14 dagen kan je zonder reden jouw bestelde artikel(en) retourneren. Dit wordt de herroepingstermijn genoemd. Deze herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij het product fysiek in jouw bezit hebt gekregen.
Hee Alice! Aan retourneren zitten een aantal voorwaarden verbonden:
- Het artikel dient, voor zover dit mogelijk is, in de originele verpakking te zitten; en
- Het artikel is volledig onbeschadigd en ongebruikt.
Je kan je bestelling gemakkelijk aanmelden voor retourneren door middel van onderstaande knop
Retour aanmeldenHi Stef! Nee, het retourneren van producten die zijn besteld op Oletti is niet gratis. De verzendkosten van het terugsturen van een items is voor eigen rekening.
De kosten voor het terugsturen van een bestelling wordt in mindering gehouden op het terug te storten bedrag. Wij hanteren voor standaard zendingen een tarief van €6.75 incl. BTW. Voor speciale, grotere bestellingen, maken wij gebruik van een speciale ophaaldienst. De kosten voor het ophalen van een bestelling bedraagt €50.- inclusief BTW. Dit bedrag zal eveneens worden ingehouden op het totale terug te storten bedrag.
Er zullen echter geen retourkosten worden gerekend in het geval dat je een beschadigd product hebt ontvangen of een verkeerde bestelling.
retour aanmelden
Nadat je jouw retour hebt aangemeld door middel van bovenstaande knop ontvang je van ons een gedetailleerde beschrijving van de vervolgstappen.
Neem de volgende punten mee in jouw retourproces:
- Het is handig om na het retourneren jouw bewijs van terugsturen te bewaren. In het geval dat er namelijk iets in het logistieke proces niet geheel soepel verloopt, heb je in ieder geval jouw bewijs van retournering;
- Indien de bestelling bestaat uit artikelen van verschillende interieurmerken, verpak de verschillende artikelen dan ook in aparte retourdozen. Wanneer een retournering bestaat uit producten van eenzelfde interieurmerk, dan kunnen de producten uiteraard wel in dezelfde verpakking worden geretourneerd (mits dit niet tot beschadigingen lijdt);
- In het geval dat het gaat om een item dat via PostNL kan worden verstuurd, zal je van de Oletti klantenservice een retourlabel ontvangen. In dat geval kan je de bestelling gemakkelijk afgeven bij een PostNL punt.
Wanneer het gaat om een speciale, grotere items, zoals bijvoorbeeld een bed, bank of kast, dan zal er een afspraak moeten worden gemaakt met een koerier. De Oletti klantenservice zal jou daarin verder helpen.
Uiteraard Willem! Je hebt altijd het recht op binnen de wettelijke bedenktijd te retourneren. Het product dient echter wel onbeschadigd te zijn en zoveel mogelijk in de originele verpakking te zitten.
Hee Roos! Ja, wanneer de retour gezonden bestelling in goede orde is ontvangen door onze partner dan sturen wij jou direct een bevestigingsmail. Dit duurt doorgaans vijf - zeven werkdagen.
Hi Anton! Uiterlijk 10 - 12 werkdagen nadat onze partner jouw retourzending in goede orde heeft ontvangen, zal het bedrag worden terugestort op de rekening waar jij ook de aankoop mee hebt gedaan.
Producten
Hi Sam! In principe komen alle producten op onze website rechtstreeks van de leverancier en zijn hierdoor nieuw. Sommige producten komen uit eerdere collecties, maar zijn wel nieuw en ongebruikt. In sommige gevallen wordt een showroommodel aangeboden, dit wordt dan expliciet aangegeven bij het product. In het geval van vintage producten kan het voorkomen dat deze producten niet alleen een vintage look hebben, maar het daadwerkelijk ook vintage producten zijn. Dit zal, net als bij showroommodellen, worden aangegeven.
Hi Jasmine! Oletti is een online store en heeft vooralsnog geen fysieke winkels.
Goede vraag Dirk! Oletti is een platform waar outlet- en kortingsproducten producten worden aangeboden. Dit houdt in dat aangeboden producten op Oletti te allen tijde afgeprijsd zijn. Oletti vind het belangrijk dat ieder product dat wordt geproduceerd uiteindelijk een nieuw huisje krijgt. Het is niet ongebruikelijk dat er producten niet verkocht zijn aan het einde van een seizoen. Dat deze producten niet in de nieuwste collectie zitten wil natuurlijk niet zeggen dat de producten niet stijlvol zijn. Outlet winkelen is dus nog duurzaam ook!
Naast eerdere collecties vind je diverse merken die hun eigen reguliere sale-producten aanbieden op Oletti. Deze merken zijn op zoek naar diverse kanalen om deze sale producten af te zetten, waar jij als slimme consument van profiteert.
Kortom, Oletti streeft er naar om niks weg te gooien, en om jou kennis te laten maken met alle mooie merken die de home & living te bieden heeft!
- Een selectie kiezen resulteert in het geheel verversen van de pagina.
- Druk op de spatiebalk en vervolgens op de pijltoetsen om een selectie te maken.