Retourneren – Oletti

Collectie:

Retourneren


Hi Sietse, uiteraard! Binnen 14 dagen kan je zonder reden jouw bestelde artikel(en) retourneren. Dit wordt de herroepingstermijn genoemd. Vervolgens heb jij na het melden van de retour 14 dagen de tijd om jouw retour terug te sturen naar onze verkooppartner. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij het product fysiek in jouw bezit hebt gekregen.

Hee Alice! Aan retourneren zitten een aantal voorwaarden verbonden:

  • Het artikel dient, voor zover dit mogelijk is, in de originele verpakking te zitten; en
  • Het artikel is volledig onbeschadigd en ongebruikt.

Je kan je bestelling gemakkelijk aanmelden voor retourneren door middel van onderstaande knop

Retour aanmelden

Hi Stef! Nee, het retourneren van producten die zijn besteld op Oletti is niet gratis. De verzendkosten van het terugsturen van een items is voor eigen rekening.

De kosten voor het terugsturen van een bestelling wordt in mindering gehouden op het terug te storten bedrag. Wij hanteren voor standaard zendingen een tarief van €6.75 incl. BTW. Voor speciale, grotere bestellingen, maken wij gebruik van een speciale ophaaldienst. De kosten voor het ophalen van een bestelling bedraagt €50.- inclusief BTW. Dit bedrag zal eveneens worden ingehouden op het totale terug te storten bedrag.

Er zullen echter geen retourkosten worden gerekend in het geval dat je een beschadigd product hebt ontvangen of een verkeerde bestelling.

Hi Sarah!

retour aanmelden

Nadat je jouw retour hebt aangemeld door middel van bovenstaande knop ontvang je van ons een gedetailleerde beschrijving van de vervolgstappen.

Neem de volgende punten mee in jouw retourproces:

  • Het is handig om na het retourneren jouw bewijs van terugsturen te bewaren. In het geval dat er namelijk iets in het logistieke proces niet geheel soepel verloopt, heb je in ieder geval jouw bewijs van retournering;
  • Indien de bestelling bestaat uit artikelen van verschillende interieurmerken, verpak de verschillende artikelen dan ook in aparte retourdozen. Wanneer een retournering bestaat uit producten van eenzelfde interieurmerk, dan kunnen de producten uiteraard wel in dezelfde verpakking worden geretourneerd (mits dit niet tot beschadigingen lijdt);
  • In het geval dat het gaat om een item dat via PostNL kan worden verstuurd, zal je van de Oletti klantenservice een retourlabel ontvangen. In dat geval kan je de bestelling gemakkelijk afgeven bij een PostNL punt.

Wanneer het gaat om een speciale, grotere items, zoals bijvoorbeeld een bed, bank of kast, dan zal er een afspraak moeten worden gemaakt met een koerier. De Oletti klantenservice zal jou daarin verder helpen.

Uiteraard Willem! Je hebt altijd het recht op binnen de wettelijke bedenktijd te retourneren. Het product dient echter wel onbeschadigd te zijn en zoveel mogelijk in de originele verpakking te zitten.

Hee Roos! Ja, wanneer de retour gezonden bestelling in goede orde is ontvangen door onze partner dan sturen wij jou direct een bevestigingsmail. Dit duurt doorgaans vijf - zeven werkdagen.

Hi Anton! Uiterlijk 14 dagen nadat de retour is aangemeld, zal het bedrag worden terugestort op de rekening waar jij ook de aankoop mee hebt gedaan.

Retour aanmelden